mandag 17. mars 2008

Skade på høyre tommel den 14 mars.

Fredag, 14 mars. Klemt på bildøra, så det var så jævla vondt. Men dro til
Stine likevel og tok den bilde på vei til Stine. Litt blå var det og jeg tenkte at det
går nok fort over etter noe timer.

Om kvelden ble det bare verre og verre. tommel hovner og det kommer mer og mer blå på
negl. Da vi lagt oss og Stine sove så godt og søtt.. Klarte jeg ikke å sove siden det var
veldig smerte og følte som om tommel skulle eksportere. stor og hard var det.
Sove ingenting denne natten.. Så sliten og trøtt var jeg.. arrgg

Lørdag 15 mars.
Var bestemt å dra til legevakt i lillestrøm for å undersøker tommel for det ble bare
verre for hver timer. Gjett om jeg ble helt gal av smerte. Så snill Stine var å med meg
og tolke osv.. Vi satt å vente lenge i legevakt, endelig min tur. Gikk inn og prate
med legen om tommelen og hun sier at det må ta røngent for å se om det er noe
skade eller ikke.. Tok røngent og godt at alt var bra og ingen brudd..
Så sier de at de må få blod ut fra negl. Blod samler seg inni og det var derfor jeg hadde
jævla smerte i tommel.. Så gikk vi til en annen rom. Oiiii hva så vi???
Jo, den brennende parafin og bindsett (husk ikke helt riktig ord)
Så tenkte jeg, å faen sikkert det kom til å blir jævla smerte siden ser der
med GLOVARM bindsett osv.. herregud.. så sa legen at det skal stikke gjennom negl.
Jeg ble litt nervøs og ville bare ha overstått.. Så jeg ville ikke se på. Stine satt å se på.
Den første stikk var det så vondt, men blod kom ikke ut.. Så de måtte gjøre en nytt forsøkt.
Herregud tenkte jeg og måtte holde en gang til den stikkende. Så bindsett ble enda mer varm
og hun stikke enda hardere og det var så JÆVLA vondt og det kom masse blod ut, endelig
over tenkte jeg og plutselig ble jeg veldig svimmel og skjelver litt.. De måtte få meg
ligge i senga og hvile.. Gråt og gråt etter svimmel.. Men smerte ble fort borte. Endelig.
Har forsatt øm og det tar litt tid.. Å gud håper jeg slippe å opplever det igjen ass..

Dere.. Hvis det skjer samme som dere. Det vet dere hva dere skal gjøre..
Brenner opp bindsett og stikker hard gjennom negl. Da er alt iorden. Gjør det bare
hvis blod komme ikke ut automatisk, så er det den eneste mulig vi gjøre med det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Auauauuuuuuuuuuuuuu.......:(:(:(

Piamiin sa...

Æææsj!!!! Ufff!!!!! Hadde samme før, men ken rev av negelen min og jeg skreeeek og besvimte nesten!!!! VIL ALDRI OPPLEVE DET EN GANG TIL!!! sukk. føler med deg!! GOD PÅSKE!! :D

Jewelle's blogg sa...

auu SHIT!!! det var ooondt!!!!
Kan føler med dg!!! har opplevd det samme som du!! helt grusomt!!! hylte av smerte.. kunne nesten slå sykepleier når hun stakk nålen i den tobbelfingre min!! helt vilt!grrrrrrrrrrrrrrrr hihi

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Estabilizador e Nobreak, I hope you enjoy. The address is http://estabilizador-e-nobreak.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

I want not agree on it. I regard as warm-hearted post. Specially the title attracted me to study the intact story.

Anonym sa...

Amiable dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.