søndag 13. januar 2008

Trist nyheter :(


Nå som dere vet at jeg har kjempe flott hund her, Frøya.. Vi stor kosa oss og hun er helt perfekt for oss. Men så skjedd det noe i siste tiden.. Jeg har fått sikkelig rekasjon av Frøya sin pels.. Det klør hele fjes og inni halsen min, ofte hodepine over 1 uke.. Noen fra familie min som er ikke allergi, men de fikk likevel rekasjon av Frøya. Så vi måtte tatt tungt avgjøre at vi kan ikke ha Frøya lenger her, er nødt å tenke på helsen min. Forrige eieren skal hente Frøya Mandag 14 jan om ettermiddag.. Det blir veldig trist dag for oss og vi kom til å savner Frøya veldig..

Vi alle er veldig gla i Frøya og håper på sterk at hun får en flott hjem som kan ta
vare på henne og gi henne flotte liv til ende.

6 kommentarer:

Anonym sa...

oj... det var dumt det. men håper hun får seg en godt hjem..

Anonym sa...

Det var leit å høre... Men godt at eieren vil ta henne tilbake...

miasen sa...

Ja det er veldig trist og tungt for meg siden jeg er meget gla i henne. Tidligere eieren skal finne en nye hjem til henne, iallefall på en bondegård for det er beste for Frøya.

Skal ikke ha nye hund på en god stund og skal teste med andre hunder og se om jeg får rekasjon eller ikke..

Anonym sa...

Uff..
VET AKKURAT hvordan det føles!!
Det er så tragisk synes jeg...
Men tidligere eieren sørger nok for at hun skal få en god hjem.. ;)

Jewelle's blogg sa...

hei!!
sitte her med litt våt i øyne for eg synes det er såååå trist at u måtte gir bort hunden som du er blitt veldig glad i..Det er det verste jeg vet!!:S men får kryssfinger at frøya få en flott familie som kan ta varer på den godt som du gjorde:)

Anonym sa...

Hei Miasen! Det heter reaksjon når du snakker om hundeallergi, ikke rekasjon. Rekasjon minner meg om ordet rekreasjon som har med åndelig utvikling å gjøre tror jeg. Jeg slo det opp på ordnett.no hvor det stod følgende: rekreasjon -en det å rekreere seg: reise på rekreasjon; hvile; adspredelse: friarealer hvor befolkningen kan søke rekreasjon
Etym.: lat. vbsubst.; ○rekreere

Håper ikke du blir sur for at jeg retter litt på ordet... Det er ikke vondt ment. Bare tenkte det er greit å vite:-)! Da vet vi at vi snakker om en reaksjon og ikke en rekreasjon i en annen sammenheng hvor det ikke kommer frem så godt at du snakker om en reaksjon.